wtorek, 18 sierpnia 2015

Taktyki ukrytej perswazji za 10 tysięcy!

1. Wydawaj konkretne polecenia, gdy starasz się pokierować czyimś zachowaniem lub na nie wpłynąć. Samo powiedzenie komuś, żeby przestał coś robić albo znalazł sobie pracę, albo zachowywał się, albo zamknął się z całą pewnością nie poskutkuje, ponieważ nie są to konkretne polecenia.

2. Jeśli Twój rozmówca zaciął się i Twoja próba perswazji wcale nie kieruje go w tę stronę, w którą chcesz, rusz się, wstań, przejdź się po pokoju, wyjdź na chwilę i wróć. Ruch wywołuje emocje, to udowodniony fakt. Zmienisz stan umysłu swojego rozmówcy, jeśli będziesz w stanie sprawić, by się poruszył. Zmiana pozycji wpływa na wewnętrzny stan umysłu.

3. Jeśli dasz komuś coś dla niego wartościowego, poczuje się on zobowiązany do zrobienia tego samego dla Ciebie.


4. Pamiętaj, żeby szybko wskazać wszelkie negatywne aspekty Twojej oferty. To załatwia dwie ważne sprawy. Po pierwsze, wydasz się wówczas bardziej godny zaufania, a po drugie uspokoi to Twojego rozmówcę, skoro sam wyszukujesz wady swojej propozycji.

5. Jeśli okażesz swojemu rozmówcy prawdziwy szacunek, otworzy się wobec Ciebie i mniej krytycznie oceni Twoje intencje. Stanie się tak przede wszystkim dlatego, że zapewnisz mu jedną z tych rzeczy, których ludzie pragną najbardziej: szacunek ze strony innych.

6. Produkt, który rozmówca ma kupić, zaprezentuj na samym końcu. Klient pragnie coś posiadać i zwykle wybiera ostatnią z możliwości.

7. Świadomość wyjątkowości! Twój klient (potencjalny klient) musi zostać uświadomiony, że Ty, Twoje usługi czy produkty jesteście w jakimś sensie wyjątkowi i rzadcy. Wyjątkowość ta może dotyczyć ilości produktu, czasu, jaki musisz spędzić z klientem, lub pewnej liczby konkretnych produktów po specjalnej obniżonej cenie.

8. Pozwól, żeby Twój potencjalny klient dostrzegł związek między Twoimi produktami czy usługami a osobami (firmami) znanymi, szanowanymi i doświadczonymi, a w ogromnym stopniu zwiększysz prawdopodobieństwo, że usłyszysz "tak".

9. Czy wiesz, że jeśli sprawisz, że ktoś przenie się w myślach w przyszłość i wyobrazi sobie pójście z Tobą na randkę, wynajęcie Ciebie lub kupienie Twojego produktu, to następnie zastanowi się, jak by było, gdyby to rzeczywiście zrobił? Najlepsze jest to, że nie ma większego znaczenia to, czy pomyśli, że będzie tej decyzji żałować, czy wprost przeciwnie, ponieważ samo przewidywanie jakiejś sytuacji skłania umysł do wyrażenia na nią zgody.

10. Użyj wyrażenia: "Ma pan rację i .....".
"Masz rację, Krzysztofie, to sprawdzało się przez ostatnie dwadzieścia lat. Teraz gospodarka z całą pewnością się zmienia, a Ty wiesz, co to oznacza".
"masz rację i ......" to słowa, które każdy z nas chce usłyszeć. Ludzie za wszelką cenę chcą mieć rację. Pozwólmy im na to.
-James Speakman, Kevin Hogan "Ukryta perswazja"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz